Interneti-reklaam on ammu jagunenud kaheks klanniks: otsimootori optimeerijad ja AdWords spetsialistid. Mõlemad edendamise meetodid on edukalt kasutusel ning toovad kasu. Aga kas igaüks neist on universaalne kõikidel veebilehtedel ja tegevusvaldkondades? Enamikul juhtudel sõltub valik erinevate tegurite keerukusest ja eesmärgist. Vale lähenemisviisiga reklaamiga võid kaotada palju raha, sõltuvalt valitud strateegiast võib lõplik eelarve ajaga palju muutuda! Käesolevas artiklis me kirjeldame SEOSearch engine optimization ja PPCPay per click omadusi. Samuti tõhusatest lahendustest standardsetes olukordades.

Meetodi valiku põhimõtted otsimootoriturunduses

Rääkides erinevate meetodite puudujääkidest neid võrreldes on praktiliselt mõttetu. Selline võrdlus pole korrektne, sest erinevates olukordades need edendamise meetodid võivad tuua väga erinevaid tulemusi.

otsimootoriturundus

Mida valida otsimootoriturunduses


Niisiis, kõigepealt on vaja arvesse võtta asjaolu, et need meetodid on väga erinevad arvestades ajalist faktorit tulemuste saavutamisel. Seda tuleb meeles pidada kasutades otsingumootori optimeerimist, et ei saa olla edu ühe nädalaga, SEO võtab aega. Koduleht jõuab otsitulemuste tippu tavaliselt umbes 2-3 kuud, ja noored lehed 4-6 kuud. Kas olete valmis ootama selle aja? Kui AdWords reklaamiga on võimalik kohene mõju – teated avaldatakse vahetult.

Teine oluline küsimus – eelarve. Jällegi, võrdlused kehtivad ainult konkreetsetes olukordades. Aga tihti juhtub, et kodulehe optimeerimine on odavam, kui kontekstipõhine kampaania (AdWords) . Seega enne edendamist analüüsida ja teha väike prognoos. Selleks sobib funktsion Google Keyword tool. Samuti ärge unustage, et konteksti sisu määr võib varieeruda sõltuvalt aastaajast. Näiteks talverehvide müük sügisel, kirjatarbed enne õppeaastat, pakettreisid on massilised enne pikemaid pühi ja palju muud. SEO-d kasutades pole hooajalisus nii tuntav.

Edendatatava veebilehe teemad ja konkurents on ka oluline meetodit valides. Mõnede päringute korral on eesmärgipärane kasutada PPC reklaami, kui samas otsingumootori optimeerimine on tulemuselt kahjumlik. Näiteks kehtib see piirkonnaga seotud teenuste korral (lukkude avamine, puksiirautod, jne), antud juhul kõige klikitavam reklaam on esikohal olev. Kuna sellised taotlused tehakse sageli ise otsides mobiili vahendusel, siis ei kulutada ka valimisega palju aega ja eelistatakse esimest otsitulemust.

Sellest järeldub, et ühe meetodi puudused täidab teise meetodi eelis, nii et võimalusel kasutada PPC reklaam ja otsingumootori optimeerimine komplekstelt. Sellise lähenemisega saad parima mõlemast meetodist ja saad ka suurepärased tulemused minimaalse eelarvega.

Tüüpilised olukorrad erinevates tegevusvaldkondades

  • Ettevõtluses on mõnikord olukordi, kus on vaja müüa piiratud hulk kaupu. Selle jaoks veebilehe loomine on mõttetu – esiteks just arvestades teenuse maksumust ning otsingumootori optimeerimine vaevalt end õigustab. Teiseks, see võtaks liiga palju aega. Parim valik PPC reklaam – ei pea võitlema nullist tippu jõudmiseks, vaid õige lähenemine annab koheseid tulemusi.
  • Paljud hiljuti internetipoe avanud omanikud või mis tahes muu äritegevusega veebilehel tahavad kohest tulu. Otsingumootori optimeerimine ei anna koheseid tulemusi lihtsast tingitud asjaolust, et veebileht on veel noor. Sellisel juhul saavutada edu pole reaalne ja agressiivne edendamise strateegia võib põhjustada tõsiseid sanktsioone otsingumootoris. Just selles olukorras aitab PPC reklaam, veebileht tõuseb tippu järk-järgult. Seejärel alles võib loobuda PPC -st ja kasutada ainult SEO-d, kuid kuni veebileht kasvab ja muutub tugevamaks on kuulutused klientidele juhindumiseks.
  • Mõnes ettevõtluse valdkonnas äri on väga raske hoida kogu aeg end TOP-s – sest suur konkurents teeb selle ebastabiilseks ja positsioonid pidevalt muutuvad. Sellises situatsioonis tuleb kindlustada ja käivitada kampaania, mis kompenseerib postisooni muutumise. See aitab vältida külastatavuse lünki.

Järeldused

Valides ühe või teise meetodi kasuks valides võib mängida olulist rolli ükskõik mis tegur, seetõttu peaksid hoolikalt üle vaadatama ja analüüsima tingimusi ja valida kõige tõhusam meetod konkreetses olukorras. Kuid sageli annab maksimaalse tulemuse minimaalse eelarvega kui kasutada otsingumootori optimeerimise ja kontekstuaalne reklaam.