Veebilehe omanik ei pruugi teadagi, et mõned leheküljed tema lehel on koopiad. Seda juhtub väga tihti. Leheküljed töötavad, nende sisuga on justkui kõik korras, kuid kui te vaatate aadressi URL, saate kergesti näha erinevust – Leheküljed identse sisuga on erinevate URL aadressidega. Küsite, mis siis sellest? Lehe külastajatele pole see üldse midagi – nad ei märka aadresside muutust, sest nad on huvitatud tegelikust lehtede sisust, kuid otsingumootorid näevad olukorda teistmoodi – neile on see dubleeritud sisu – kahel erineval lehel sama info.
Dubleeritud SISU – hea või halb?
Kuna me juba teame, et tavalised külalised kas kohe või siis üldse ei tuvasta dubleeringut teie veebilehel, aga otsingumootorid märkavad seda kohe, siis mida on meil otsingumootorilt oodata? Kuna dubleeritud lehte näevad otsingumootorid kui erinevaid lehekülgi, siis nende sisu pole enam unikaalne. Pole ammu enam saladus, et teksti unikaalne sisu veebilehel on eduka SEO üks põhitingimusi ning dubleeritud sisu on negatiivse mõjuga pingereas.
Dubleerimine rikub veebilehe sisu optimeerimise, õõnestades otsingumootorite valikuprioriteete. Dubleerimine võib otsingutulemuses viidata üldse mitte sellele lehele, mida päringuga leitavaks teha tahtsite ja üldsegi mitte sellel positsioonil, mida ta väärib. See omakorda viib sisemise ja välise optimeerimise nõrgenemiseni ja muudab internetiturunduse ebaefektiivseks.
Lehekülgede dubleerimise põhjused.
Enamasti tekib dubleering valesti häälestatud CMS-st või tähelepanematusest ja sageli veebilehe kujundaja teadmatusest. Selle probleemi lahendamiseks on olemas plugin, mis eemaldab koopia, kuid seda tuleb teha teadlikult – esiteks tasub mõista – mis, miks, kus ja miks.
Paljud eksperdid ütlevad, et mõned dubleeringud ei kahjusta tõsiselt veebilehte. Kuid kui nende arv ületab 40-50 protsenti, siis teie veebilehe edendamine top-i on tõsiselt häiritud.
Isegi kui koopiad leheküljel pole palju, on see väärt mõtlemist nende tekkimise põhjustele, nii saad tulevikus lahti probleemidest dubleeritud lehtedega.