Üks peamisi veebilehe edendamine faktoreid, eriti tiheda konkurentsiga keskkonnas, on sisemine kodulehe optimeerimine. Seega, et saavutada maksimaalne mõju peaks viima täielikku kooskõlla kõik sisemise optimeerimise tegurid, mis sisaldavad sisu, selle struktuuri, veebilehelt teistele linkidele suunamine ja palju muud. Sel moel saab kiiresti ja lihtsalt saavutada soovitud koha otsingutulemustes.

Sisu: ainulaadsus, kaitse, struktuur

Kodulehe optimeerimine eeldab tähtsa kvaliteedinäitaja silmas pidamist – unikaalset ja asjakohast teksti sisu, eriti arvestades suhteliselt hiljuti käivitunud algoritmi Google Penguin, mis “kärpis” positsiooni paljude veebilehtede otsingutulemustes. Peaaegu kõik otsingumootorid jätkuvalt parandavad algoritme, et leida duplikaate ja karmistada meetmeteid, et leida varastatud sisu. Veebilehe elavad külastajad leides teksti dublikaadi kaotavad huvi.

Millele peaks keskenduma teksti kirjutamise kuures?

  • Veebilehel tuleks kasutada ainult unikaalset autori teksti, varastatud või mittekvaliteetselt kirjutatud tekst põhjustab tõsiseid probleeme otsingumootoris ja raskendavad otsingutulemuste tippu jõudmist.
  • Kirjutage inimeste jaoks – isegi kui kõik, mida kirjutate on õige, ei tohiks olla tekst keeruline mõista. Elavdage teksti, kirjutage huvitavalt elavatale inimestele. Kaasaegsed otsingumootorite algoritmid arvestavad selle faktoriga, rääkimata kasust kasutajatele/ostjatele.
  • Väldi kirjavigu. Piisav, kui kasutada õigekirjakontrolli või toimetaja teenuseid.
  • Kui te pole kindel oma võimetes luua sobiv sisu, või teil on liiga vähe kogemusi, siis usaldage internetiturundus spetsialistile. Need kulud on põhjendatud. Suurepärane võimalus selleks on internetiturundusega tegeleva firma kaasabil – kes kirjutavad professionaalse ja hea teksti, mida hindavad kõrgelt nii otsingumootorid, kui inimesed.

Aga isegi juhul, kui veebilehele on paigutatud unikaalne tekst, mõne aja möödudes võib otsingumootor neid võtta varastatud tekstina ja kohaldada asjakohased meetmeted. Kuidas on selline paradoks võimalik? Väga lihtne – see on sellest, et otsingumootorid sageli tuvastavad esmase allika valesti ning leiavad justkui koha, kust teie veebilehe sisu on tulnud. Vältimaks sattumist sellisesse kahetsusväärsesse olukorda, on vaja võtta kasutusele meetmed, et kaitsta sisu originaalsust.

Erilist tähelepanu tuleks pöörata teksti struktuurile ja vormingule. Kindlasti kasutada tiitleid H1-H2, eraldage lõikudeks, lisage pilte ja nimekirju. Sellised lihtsad sammud aitavad muuta teksti mitte ainult kasutajasõbralikumaks ja atraktiivsemaks, vaid sellest on tulu ka otsingumootori paremusjärjestuses. Hinda ise, millist teksti pigem eelistad neist kahest esmapilgul lugeda?

Aeg, mil vaid suur hulk märksõnu tagas internetiturunduses kasu on ammu möödas. Nüüd on see otsene viis saada “karistatud” otsingumootoris. Olukord on mõnes mõttes muutunud palju lihtsamaks – nüüd samad tekstid sobivad nii otsingumootorile kui inimesest kasutajale. Sel olukord näitab jälle selgelt soovi muuta ja reastada oma otsingumootorite algoritmid nii, et need kattuksid inimesest kasutaja soovidega.

On võimatu täpselt öelda, kui suur peaks olema märksõnade protsentuaalne sisaldus, see sõltub paljudest teguritest. Arvu määramisel on kõige kindlam ja lihtsam viis keskenduda konkurentide märksõnade sisalduse hulgale.

Tag title, description ja keywords

Enne saidi optimeerimist tuleb hoolitseda selle lühikirjeldus atraktiivsuse eest kasutajatele enne kui külastajad sellele lähevad. Lühikirjeldusele lisaks on oluline roll tag title sisul. Samuti on see oluline kogu optimeerise juures.
Niisiis, tag title. Sellele, mida kirjutate tuleb läheneda väga ettevaatlikult, kuna selle sisu kuvatakse brauseri tiitliribal. Igal lehel peaks olema unikaalne title. «Google» väljavõte arvestab lühikirjeldusel esimest 60 tähemärki, mistõttu ei ole mõtet tohutult rikastada seda märksõnadega ja liialt pikaks teksti venitada. Parem, kui see lühidalt kajastab lehe sisu ja alustada lühikirjeldust on soovitav peamine märksõnaga.

Ei tohi unustada, et meta tag description kasutab ka Google-t lühikirjelduse moodustamiseks. Selle sisu peaks mitte ainult kirjeldama lühidalt vaid olema ka unikaalne kõikidel veebilehe lehekülgedel, kuid sisaldama ka peamisi märksõnu. See tähendab, et tag on lehekülje lühikokkuvõte. Püüdke lühidalt kirjeldada lehekülge, et iga isik, ilma lehele minemata saab aru, millest käib jutt. Isegi kui teie veebileht sisaldab palju lehekülgi, ei ole vaja teha head kirjeldust igaühe jaoks, sellest on positiivne mõju üldisele veebilehe edendamisele.

Otsingumootorid pööravad vähem tähelepanu meta tag keywords, kuid sellegipoolest on seda vaja teha. Loevad kõik märksõnad, mis edendavad lehte.